تاریخ امروز۲۱ تیر ۱۳۹۹

زردلیمو،استارت‌آپی برای فروش میوه و تره‌بار

یک جوان برای رفع نیاز خود اقدام به راه‌اندازی استارت‌آپی برای فروش میوه و تره‌بار کرد.

در دنیای امروزی هر ایده جدیدی که بتواند به رفع نیازهای عمومی کمک کند مسلما بیشتر مورد اقبال جامعه قرار می‌گیرد، «تیم استارت‌آپ زردلیمو» چنین تفکری را سرلوحه عمل خود قرار داده‌است؛ برای آشنایی بیشتر مخاطبین گفت‌وگویی با مدیر این تیم «عبدالرزاق عارفیان» انجام دادیم که در متن زیر می‌خوانید:

کمی درباره خودتان بگویید:
فوق دیپلم معماری از دانشگاه آزاد اسلامی قائمشهر هستم که از اردیبهشت ماه در مرکز رشد
پارک علم‌و فناوری مستقرشدیم و کارهای مقدماتی «زردلیمو» را آغاز کردیم تا اینکه تقریبا چندماهی که با مشارکت سایر همکاران تیم، فعالیت رسمی‌مان راشروع کردیم.

چه شد که به فکر راه‌اندازی استارت آپ فروش میوه افتادید!
راستش در ابتدا رفع نیاز خودم سبب شد تا ایده استارت‌آپ فروش میوه در ذهنم نقش بست و پس از آن با توجه به اینکه در زندگی امروزی مردم مشغله بسیاری دارند و خرید حضوری سبب هزینه‌کرد وقت و گاهی هم به دلیل ترافیک و شلوغی خیابان‌ها، بی‌حوصلگی خانواده‌ها به ویژه خانم‌ها می‌شود، تصمیم گرفتیم تا به صورت جدی روی این ایده کار کنیم.

نحوه فعالیت استارت‌آپ «زردلیمو» را توضیح می‌دهید؟
بله، استارت‌آپ «زردلیمو» دارای سامانه اینترنتی و نرم‌افزار تلفن همراه خرید میوه است که مردم می‌توانند با مراجعه به وب سایت« http://zardlimo.ir» یا دانلود نرم افزار «زردلیمو» از برنامه بازار و نصب برروی گوشی، میوه و تره‌بار مورد نیاز خود را سفارش و پس از ۲۰دقیقه در جلوی درب منزل خودشان تحویل بگیرند.
تیم ما بر روی فروش میوه سالم و باکیفیت متمرکز است، بنابراین با خرید مستقیم از میدان میوه وتره‌بار و تفکیک آن‌ها و عرضه به مشتری سعی در جلب رضایت آنان دارد.

نحوه تعامل شما با مشتریان صرفا مجازی است؟
خیر، ما دوبار با مشتریان تماس تلفنی برقرار می‌کنیم، یک بار پیش از زمان فروش برای اطمینان از سفارشی که دادند و دومین بار پس از دریافت میوه سفارشی تا از رضایت آنان مطلع شویم؛ حتی گاهی اوقات خودم برای تحویل سفارش نزد مشتری می‌روم تا از میزان رضایت آنان مطلع شوم یا اینکه پیشنهادات را برای بهترشدن کارمان بشنوم.

میزان همکاری پارک علم‌و فناوری در راه‌اندازی «زردلیمو» چقدر بود؟
مرکز رشد پارک علم‌و فناوری مازندران محل مورد نیاز همراه با میز، صندلی و همین طور اینترنت را در اختیار تیم ما قرار داد.

آیا استارت‌آپ «زردلیمو» رقیبی هم دارد؟
خیر، در استان مازندران تنها استارت‌آپ فروش میوه به صورت عمده و جزء هستیم و مانند «زردلیمو» فعلا در استان‌های تهران، اصفهان و مشهد مشغول به کار هستند.

فکر می‌کنید «زردلیمو» چه زمانی به سوددهی برسد؟
معمولا هر استارت‌آپی از ۶ماه تا ۲سال زمان می‌برد تا میزان موفقیت و سوددهی آن مشخص شود، از طرفی ایده‌های جدیدی برای گسترش فعالیت «زردلیمو» در سایر شهرهای استان و امضای تفاهم نامه با سازمان‌ها در پیش داریم که نیاز به زمان و همکاری سایر نهادها دارد که امیدواریم به موفقیت لازم دست یابیم.

 

منبع: ندای تجن

لینک کوتاه این مطلب: http://nopanisht.ir/qKw68
اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *